FAQ - Ofte stillede spørgsmål på LEDpaerer.dk

I vores FAQ kan du læse svarene på ofte stillede spørgsmål som vi får hos LEDpaerer.dk. Hvis du ikke fik svar på dit spørgsmål her på siden er du altid velkommen til at enten at skrive til os på mail via [email protected], i vores chat eller ringe til vores kundeservice på +45 2015 6000.

Bestilling

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. bestilling på LEDpaerer.dk.

Hvordan laver jeg en bestilling på LEDpaerer.dk?

Når du skal foretage en bestilling på LEDpaerer.dk skal du gøre følgende:

  1. Find den ønskede vare.
  2. Tilføj varen til indkøbskurven ved at klikke på “læg i kurv” under produktet.
  3. Hvis du vil ændre på antallet eller fjerne produktet fra kurven igen, kan du ved at klikke på kurven i højre hjørne nemt redigere i antal samt slette produkter fra kurven igen. Hvis du ændrer antallet i kurven klikker du på “opdater”, hvorefter du kan se prisændringen.
  4. Når du har fundet de ønskede varer trykker du på “Gå Til Kassen”.
  5. Under “Kasse” skal du indtaste alle dine oplysninger samt vælge forsendelsesmetode og betalingsmåde.
  6. Når alle dine oplysninger er indtastet skal du nederst på siden acceptere vores handelsbetingelser.
  7. Derefter skal du klikke på “gennemfør ordre og gå til sikker betaling”, hvorefter du skal indtaste dine betalingsoplysninger, så købet kan gennemføres. Først når betalingen er gået igennem kan vi sende ordren.
  8. Hvis du ikke indtaster dine betalingsoplysninger bliver købet ikke gennemført.
  9. Så snart betalingen er gået korrekt igennem vil du modtage en bestillingsbekræftelse på den e-mail du indtastede under kundeoplysninger. Din ordre er først bekræftet når du modtager en ordrebekræftelse.
  10. Når din bestilling er behandlet og afsendt vil du modtage en ordrebekræftelse, som bekræfter, at din ordre er afsendt. Herefter vil du modtage et track & trace nummer, så du kan følge din pakke.

Har LEDpaerer.dk en butik?

Hos LEDpaerer.dk kan du både afhente din ordre samt handle i vores showroom, som ligger i Højbjerg ved Aarhus. I vores showroom har du mulighed for både at se og mærke de forskellige produkter, inden du foretager et køb. Vores showroom ligger i forbindelse med vores lager, og derfor kan vi nemt hente de varer, som ikke er udstillet. Det betyder, at du kan se alle vores lagervarer i vores showroom.

I vores showroom er det ikke muligt at betale med dankort. I stedet har vi en iPad, hvorfra du kan foretage din bestilling samt betale for varerne. Dette hjælper vi naturligvis med. Derefter finder vi varen til dig ude på vores lager, så du kan få produktet med hjem med det samme.

Har LEDpaerer.dk et sted hvor jeg kan afhente min ordre?

Du kan afhente din ordre i vores showroom på Michael Drewsens Vej 12, 8270 Højbjerg. Du skal vente på, at du får en mail omkring, at din ordre er klar til afhentning. Så snart du har modtaget denne mail kan du afhente den i tidsrummet 9.30-16.30 mandag-torsdag og 9.30-14.30 fredag.

Kan jeg få mængderabat?

Du er altid velkommen til at kontakte os på [email protected], hvis du ønsker et tilbud. Om vi kan lave et tilbud til dig eller give mængderabat kommer an på mængde, antal og produkttype. Du anbefales derfor at tage direkte kontakt til vores kundeservice for at høre nærmere.

Kan jeg få prismatch?

På LEDpaerer.dk har vi prismatch på alt. Vi matcher danske webshops og butikker, der har varen på lager. Læs mere om vores regler vedrørende prismatch her.

Kan jeg blive erhvervskunde hos LEDpaerer.dk?

Hvis du er erhvervskunde kan du lægge en ordre som erhverv ved at indtaste firmanavn på check-out siden. Hvis det drejer sig om større køb eller projekter bedes du kontakte os på mail eller telefon.


Betaling

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. betaling på LEDpaerer.dk.

Hvordan indløser jeg min kampagnekode?

Hvis du har en kampagnekode/tilgodebevis, skal du indtaste denne ved kassen. Koden skal indtastes helt nederst under fanen “Jeg har en kampagnekode”. Indtast koden og klik på “Anvend kampagnekode”. Herefter vil du kunne se kampagnekodens værdi trukket fra i indkøbskurven.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Når du som privatperson handler på LEDpaerer.dk kan du vælge mellem kortbetaling, mobilepay, Viabill og bankoverførsel. Derudover kan du som erhverv betale med faktura, hvilket kræver kreditgodkendelse. Offentlige kan betale med EAN.

Hvad er betaling med Viabill?

Viabill er en afbetalingsordning uden renter og gebyrer. Du får derfor med Viabill mulighed for at købe med det samme og samtidig udskyde din betaling.

Er det sikkert at betale online?

Det er altid sikkert at betale online på LEDpaerer.dk. Vi krypterer alle betalinger og er godkendte af NETS. Derudover har vi en e-mærket certificering, som er Danmarks mest anerkendte certificeringsordning for webshops. E-mærket er derfor din garanti for, at du som forbruger kan handle trygt og sikkert hos os.

Hvornår trækker I pengene fra min konto?

Vi trækker altid først pengene fra din konto, når din ordre er pakket og afsendt fra vores lager. Når vi har afsendt ordren modtager du en ordrebekræftelse, som indeholder alle detaljer vedrørende forsendelsen af din ordre.


Levering

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. levering på LEDpaerer.dk.

Hvor længe går der før jeg modtager min pakke?

Vi sender din pakke med GLS, og der går som udgangspunkt 1-2 hverdage fra vi sender den fra vores lager og til du modtager pakken. Der tages dog altid forbehold for uventede forsinkelser hos GLS. Vi sender altid din ordre afsted samme dag, hvis du bestiller inden kl. 16 fra mandag-torsdag og inden kl. 15 om fredagen.

Kan min pakke blive leveret til døren?

Under levering kan du vælge “GLS m. omdeling - Privat”. Hvis du vælger denne forsendelsesmetode, så bliver pakken leveret direkte hjem til dig. Det koster 59 kr.

Kan jeg vælge levering til en pakkeshop?

Du har altid mulighed for at vælge at få din pakke leveret til en GLS pakkeshop. Hvis du køber for mere end 499 kr, er det gratis. Køber du for under 499 kr., så koster det kun 29 kr. at få din pakke leveret til en pakkeshop. Du bestemmer selv, hvilken pakkeshop du ønsker pakken sendt til.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget min pakke?

Der kan være flere grunde til, at du mod forventning ikke har modtaget din pakke. Du bør altid tage kontakt til vores kundeservice, hvis du ikke har modtaget din pakke, så vi kan undersøge, hvad der er sket.

Hvilke lande leverer I til?

Som udgangspunkt sender vi kun ordrer i Danmark. Hvis du ønsker levering til andre lande end Danmark kan du kontakte os for at høre om muligheder samt leveringspriser.

Hvornår kan jeg tracke min ordre, og hvordan virker Track & Trace?

Så snart vi har afsendt din ordre fra vores lager, modtager du en ordrebekræftelse samt en mail omkring, at din ordre er blevet afsendt. Her finder du et link til Track & Trace hos GLS, så du kan følge pakkens vej.

Skal jeg indtaste leveringsoplysninger, selvom jeg vælger afhentning i pakkeshop?

Selvom du ønsker afhentning i vores showroom, skal du stadig indtaste alle oplysninger både under fakturerings- og leveringsoplysninger. Hvis du vinger “Min fakturerings- og leveringsadresse er den samme” af, så behøver du kun at indtaste oplysningerne én gang.

Hvornår kan jeg afhente min ordre i showroom?

Du kan afhente din ordre i vores showroom så snart du har modtaget en mail omkring, at din ordre er klar til afhentning. Du skal blot oplyse dit navn, når du afhenter.

Hvor længe har showroom åbent?

Vores showroom har åbent fra 9.30-16-30 mandag til torsdag, og fra 9.30-14.30 om fredagen.

Hvad gør jeg, hvis jeg er kommet til at bestille Click & Collect i showroom ved en fejl?

Hvis du ved en fejl har valgt “Click & Collect”, og i stedet skal have den tilsendt, så kontakter du os blot enten via mail, live chat eller telefon. Så sørger vi for at sende den afsted til dig.


Ordrer

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. ordrer på LEDpaerer.dk.

Kan jeg ændre i min ordre?

Når først din ordre er lagt, kan du ikke længere selv foretage ændringer i ordren. Vi sørger altid for at behandle din ordre så hurtigt som muligt. Hvis du bestiller inden kl. 16, sender vi altid din ordre afsted den samme dag. Dette er årsagen til, at vi kan tilbyde lynhurtig dag-til-dag levering, og derfor er det heller ikke sikkert, at vi altid kan nå at foretage ændringer til din ordre. Du er dog altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil foretage ændringer, og så vil vi gøre vores bedste for at undersøge, om vi kan nå at foretage den ønskede ændring.

Kan jeg annullere min ordre?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker din ordre annulleret. Hvis ikke din ordre er afsendt, kan vi altid nå at annullere din ordre. Hvis din ordre er afsendt, vil vi gøre vores bedste for at undersøge, om vi kan nå at annullere din ordre.

Hvad sker der, hvis jeg nægter modtagelse af min ordre eller ikke har afhentet den?

Hvis du nægter at modtage din ordre, så skal du huske at oprette en retursag på den. Det gør du her Hvis du nægter modtagelse af ordren eller hvis ordren bliver sendt retur til os, fordi du ikke har afhentet din ordre, opkræves et fragtgebyr.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget en ordrebekræftelse?

Så snart du har lagt en ordre hos LEDpaerer.dk, modtager du først en bestillingsbekræftelse. Bestillingsbekræftelsen er ikke en ordrebekræftelse, men blot en kopi af, hvad vi har registreret i forbindelse med din bestilling.

Din ordrebekræftelse modtager du så snart din ordre er bekræftet, og dermed er klar til afsendelse. Du modtager derfor en ordrebekræftelse, så snart vi er sikre på, at vi har de bestilte varer på lager, og derfor er klar til at sende dem afsted til dig. Hvis du mod forventning ikke modtager din ordrebekræftelse bør du tjekke din spam mappe. Hvis heller ikke du kan finde den der, bedes du venligst kontakte os.

Får jeg besked, når I sender ordren?

Ja. Så snart ordren er afsendt modtager du en bekræftelse på, at din ordre er blevet afsendt. Her modtager du også et Track & Trace nummer, så du kan følge din ordre.


Varer

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. vores varer på LEDpaerer.dk.

En vare på hjemmesiden er ikke på lager, hvornår får I den på lager igen?

Hvis en vare er udsolgt og vi kender en forventet leveringsdato, vil det typisk fremgå på produktet. Hvis ikke der fremgår en forventet leveringsdato inde på det udsolgte produkt kan det skyldes, at vi ikke ved, hvornår produktet igen er på lager. Det skyldes typisk, at vores leverandør ikke kan oplyse om/hvornår produktet igen er på lager hos dem. I disse tilfælde vil vi bede dig om at kontakte os, og så vil vi undersøge status på den pågældende udsolgte vare.

Kan jeg købe reservedele?

Nogle gange er det muligt at købe reservedele til nogle af produkterne. Det er forskelligt, hvilke reservedele vi har på lager. Sommetider kan vi også skaffe reservedele fra vores leverandører. Hvis du søger specifikke reservedele bedes du kontakte os for at høre, om vi har den pågældende reservedel på lager, eller om vi evt. kan skaffe dem hjem til dig.

Hvor lang tids garanti er der på produkterne?

Der er garanti på alle vores produkter, hvilken er din sikkerhed for, at du kan reklamere over produktet, hvis det mod forventning skulle gå i stykker. Det er forskelligt hvor længe garantien er på de forskellige brands, og du kan altid læse på det enkelte produkt, hvor lang tids garanti, der er på det. Der er altid minimum 2 års reklamationsret på en vare.

Hvad sker der, hvis én eller flere af varerne fra min ordre ikke er på lager?

Hvis ét eller flere produkter fra din ordre ikke er på lager, så kontakter vi dig altid. Vi vil altid informere dig om, hvornår vi forventer at kunne afsende den vare, der ikke er på lager. Derudover vil vi altid tilbyde dellevering, så du straks kan modtage de produkter fra din ordre, som er på lager, hvorefter resten bliver eftersendt, så snart vi får det på lager igen. Du må også vente med at få hele ordren afsendt til vi har alle varer på lager igen. Hvis du ønsker dellevering skal du være opmærksom på, at hele beløbet fra ordren bliver trukket fra din konto ved første forsendelse. Selvom du vælger dellevering, betaler du altid kun for fragt én gang.


Returnering, refundering, ombytning og reklamation

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. returnering, refundering, ombytning og reklamation på LEDpaerer.dk.

Hvor lang returret har jeg?

Hos Ledpaerer.dk har du altid 30 dages fortrydelsesfrist. Dette indebærer, at du har 30 dage efter modtagelsen af varen til at meddele os at du ønsker at fortryde dit køb. Så snart du har givet besked om, at du ønsker at fortryde dit køb har du efterfølgende 14 dage til at sende varen retur.

Hvordan returnerer jeg et fejlkøb eller forkert produkt?

Hvis du fortryder dit køb og ønsker at returnere et eller flere produkter fra din ordre, skal du starte med at oprette en retursag. Det gør du her. Derudover kan du på samme side læse om vores regler og betingelser for ombytning, returnering og refundering. Husk altid at vedlægge en kopi af din faktura eller følgeseddel i pakken, når du sender noget tilbage til os.

Hvad koster det at sende min ordre retur?

Hvis du ønsker at ombytte din ordre til noget andet, så koster det dig ikke noget at sende varen retur til os. Hvis du derimod ikke ønsker en ombytning, men blot vil returnere varen, så skal du selv betale for returfragten. Vi anbefaler, at du sender retur med GLS.

Hvor lang tid går der, før jeg får mine penge retur?

Det tager op til 10 hverdage at behandle din returnering fra vi modtager pakken på vores lager, og til du får pengene tilbage på din konto.

Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at ombytte til en anden vare?

Hvis du ønsker om ombytte til en anden vare skal du gøre følgende:

  1. Oprette en ny ordre på det, du ønsker at ombytte til
  2. Udfylde en returformular, hvori du skriver, at du ønsker en ombytning. Desuden skal du i “besked” skrive dit nye ordrenummer. Du udfylder formularen her.
  3. Du modtager en bekræftelse på mail samt får tilsendt en gratis returlabel fra GLS, så du kan sende ordren retur, som du ønsker at ombytte.

Skal jeg betale for fragt, hvis jeg laver en ombytning?

Returfragten er gratis, hvis du ombytter til en anden vare.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har afhentet min ordre ved Click & Collect?

Når din ordre er klar til afhentning ved Click & Collect i vores showroom, så har du 10 hverdage til at afhente din ordre. Hvis ordren ikke afhentes inden for 10 hverdage, slettes din bestilling.

Hvad gør jeg, hvis produktet er defekt/jeg vil lave en reklamation?

Hvis der er fejl i dit produkt og du ønsker at reklamere over det, så skal du starte med at udfylde en RMA formular. Når du har udfyldt og indsendt denne, vil du hurtigst muligt modtage et svar fra os, hvor vi vurderer, hvad der skal ske med din reklamationssag. For at behandle din reklamation så hurtigt og effektiv som som muligt, skal du sørge for at vedhæfte et billede af defekten, hvis det er muligt.


Kundeservice

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. kundeservice på LEDpaerer.dk.

Hvordan kontakter jeg kundeservice?

Du kan kontakte vores kundeservice på telefon, mail og livechat. Vores mailadresse er [email protected], og du kan ringe til os på 2015 6000. I nederste højre hjørne på hjemmesiden finder du vores chatboks, hvor vi sidder klar til at svare dig direkte.

Hvor længe har kundeservice åbent?

Du kan ringe og chatte med os fra kl. 9.30 - 16.30 mandag til torsdag, og fra kl. 9.30 - 14.30 fredag. Du kan altid sende os en mail på [email protected]


Kundekonto

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. kundekonto på LEDpaerer.dk.

Hvad er fordelen ved at oprette en kundekonto?

Hvis du opretter en kundekonto, så er dine oplysninger gemt på denne konto. Det gør det nemmere for dig, hvis du vil se tidligere bestillinger. Derudover har vi altid dine leverings- og faktureringsoplysninger gemt på din kundekonto, så du ikke skal indtaste disse hver gang du foretager en bestilling.

Hvordan opretter jeg en kundekonto?

Hvis du ønsker at oprette en kundekonto, klikker du på ikonet øverst i højre hjørne, hvor der står “log ind”. Herefter kan du ude til højre vælge at klikke på “opret konto” under “ny kunde”.Du følger dernæst blot proceduren for oprettelse.

Hvordan kan jeg ændre i mine kundekonto oplysninger?

Du kan selv ændre og redigere i dine kundekonto oplysninger, når du er logget ind på din konto.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode kan du klikke på “glemt din adgangskode?”, hvorefter du vil få tilsendt en e-mail, der hjælper dig med at nulstille koden, så du kan oprette en ny.

Hvordan sletter jeg min kundekonto, hvis jeg ikke ønsker den længere?

Hvis du ønsker at slette din kundekonto skal du kontakte vores kundeservice, som vil hjælpe dig med at slette den.


Tekniske spørgsmål

Læs her svarene på ofte stillede tekniske spørgsmål på LEDpaerer.dk.

Hvad gør jeg, hvis jeg har tekniske spørgsmål til produkter, installation osv.?

Hvis du har tekniske spørgsmål anbefaler vi dig at sende os en mail eller ringe til os, så vi kan forsøge at hjælpe dig bedst muligt med at løse dine tekniske udfordringer.